Printr-un mic research, am cules cateva idei despre munca, considerate interesante si adevarate. Ca sa ne asiguram de acuratetea lor, am respectat cel putin, teoria celor „3 surse”. Asta bineinteles, cu un tent de gluma. Citire placuta in continuare:

  • Persoanele care nu iau in serios politica de birou, sunt mai eficiente la locul de munca.
  • Angajatii preocupati de aspectul si designul spatiului de lucru, sunt mai sanatosi si mai fericiti la birou.
  • Cand temperatura biroului este scazuta, angajatii fac cu 44% mai multe erori si sunt mai putin productivi decat atunci cand temperaturile sunt mai calde.
  • Conform cercetatorilor, angajatii ar trebui sa continue sa lucreze pana la varsta de 80 de ani, dar ar trebui sa lucreze doar 25 de ore pe saptamana pentru o productivitate optima.
  • Multitaskingul la locul de munca poate reduce IQ-ul unei persoane cu 10 puncte, echivaland cu pierderea unei nopti de somn.
  • Procrastinarea unui proiect pentru munca, poate creste concentrarea si eficienta.
  • In intreaga lume, saptamana de lucru se incadreaza de obicei intre 40 si 44 de ore pe saptamana, dar nu peste tot. Media saptamanii de lucru a Frantei este de aproximativ 35 ore pe saptamana, in timp ce in Coreea de Nord, cei din lagarele de munca lucreaza peste 112 ore pe saptamana.
  • Revolutia industriala a permis oamenilor sa lucreze mai mult si pe tot parcursul anului. Munca nu mai era legata de anotimp sau de iluminatul natural.
  • Primii vanatori aveau mai mult timp liber decat cei care traiesc si lucreaza intr-o societate capitalista moderna sau agrara.
  • Aproape 80% dintre lucratorii americani sunt nemultumiti de locul de munca.
  • Cuvantul „sef” provind din olandezul „baas”, care inseamna „stapan”.
  • In anii 2000, Olanda a devenit prima tara industrializata care si-a scazut orele de lucru saptamanal cu 30 de ore.
  • De-a lungul vietii, o persoana petrece in medie aproximativ 90.000 de ore la locul de munca.
  • Angajatii preocupati de aspectul si designul spatiului de lucru, sunt mai sanatosi si mai fericiti la birou.
  • Inainte de 40 de ani, americanii ocupa intre sapte si opt locuri de munca diferite.
  • Cand temperatura biroului este scazuta, angajatii fac cu 44% mai multe erori si sunt mai putin productivi decat atunci cand temperaturile sunt mai calde.
  • Statele Unite ale Americii raman cu mult in urma fata de tarile mai industrializate in politicile orientate spre familie, cum ar fi concediul de maternitate, zilele de boala platite si sprijinul pentru alaptare.
  • In afara accidentelor de circulatie mortale, caderea este prima cauza a deceselor la locul de munca.
  • Aproape 60% dintre oameni declara ca isi verifica emailul de serviciu de Craciun.
  • Aerul de birou recirculat poate imbolnavi angajatii. Cunoscut sub numele de „Sindromul cladirii bolnave”, starea de rau include pielea uscata, oboseala, durerile de cap si ochii iritati, nasul si gatul. Simptomele dispar de obicei dupa parasirea cladirii.
  • Chiar daca faptul ca oamenii mai muncesc dupa pensionare aduce efecte foarte bune, de foarte multe ori angajatii mai in varsta sunt discriminati.
  • Conform cercetatorilor, angajatii ar trebui sa continue sa lucreze pana la varsta de 80 de ani, dar ar trebui sa lucreze doar 25 de ore pe saptamana pentru o productivitate optima.
  • Biroul de lucru gazduieste in medie de 400 ori mai multe bacterii decat scaunul de toaleta.
  • Cand temperatura biroului este scazuta, angajatii fac cu 44% mai multe erori si sunt mai putin productivi decat atunci cand temperaturile sunt mai calde.
  • Cele mai frecvente locuri de munca din America sunt: agent de vanzari, casier si lucrator la fast food.
  • Cea mai slab clasata sluba in lume, este cea de curatare manuala a canalizarii.
  • In Rusia, femeile nu pot lucra pe camioane, capitani de nave si cel putin alte 456 locuri de munca, Guvernul considerandu-le „prea periculoase” pentru femei.
  • Chiar daca faptul ca oamenii mai muncesc dupa pensionare aduce efecte foarte bune, de foarte multe ori angajatii mai in varsta sunt discriminati.
  • Inaintea Legii privind discriminarea in timpul sarcinii, din 1978, femeile americane puteau fi concediate de la un loc de munca pentru ca erau insarcinate.
  • Un angajat pierde in medie cel putin 50 de minute pe zi cautand obiecte si dosare pierdute.
  • Munca nu garanteaza nici bogatia, nici lipsa saraciei. De fapt, pana la 40% dintre angajatii internationali, nu castiga suficient pentru a trai peste pragul saraciei.
  • Muncitorii mai tineri din Statele Unite se ranesc de doua ori mai mult decat muncitorii mai in varsta, prezentand de asemenea, un risc mai mare de accidenta auto la locul de munca, din cauza experientei de concentrare mai reduse, a omiterii utilizarii centurilor de siguranta si a distragerii acestora.
  • Pentru fiecare 1470 CV-uri primite, un angajator va angaja o singura persoana.
  • In America, un angajat primeste in medie pe zi 201 mesaje pe email, hartie, sau telefon.
  • Angajatii care lucreaza noaptea au aproape de doua ori mai multe sanse de a avea un accident decat cineva care lucreaza in timpul zilei.

 

https://www.factretriever.com/

https://www.corporatechallenge.com.au/

https://www.condecosoftware.com/blog/

https://www.pewresearch.org/fact-tank/